יום רביעי, 3 באוגוסט 2011

ללא כולסטרול ותכולת השומן הרווי נמוכה

הטופו ייחודי בין המזונות עתירי החלבון בכך שאין בו כולסטרול ותכולת הקלוריות והשומן הרווי בו נמוכה.

קיימת הסכמה גורפת בין הרופאים על תרומת השומנים הרוויים והכולסטרול למחלות לב, בעיית הבריאות מספר אחת בעולם המערבי. לפיכך רב הרופאים ממליצים על תזונה נטולת מזון מהחי כצעד ראשון לריפוי מחלות לב, לחץ דם גבוה וטרשת עורקים. דיאטות רבות (כדוגמת אטקינס) המבוססות על צריכה נמוכה של פחמימות, אך צריכה מוגברת של מוצרי חלב, ביצים ובשר, גורמות לכך שהתזונה עשירה אף יותר בשומן רווי וכולסטרול.

מחקרים על קבוצות אוכלוסיה הצביעו על קשר ישיר בין צריכה נמוכה של שומן מהחי והעדר מחלות לב וכלי דם, כאמור לעיל.

היפנים לדוגמה, אשר נמנים על אחת הקבוצות הכי פחות חולות במחלות לב, צורכים רק כ-39% מהחלבונים שלהם מהחי- בעיקר דגים, שתכולת השומן הרווי בהם נמוכה – ורק כשמינית מכמות השומן הרווי בהשוואה לאמריקני הממוצע.

בסין, בה רק כ-10% מהחלבון נצרך מהחי, רמת הכולסטרול בדמם נמוכה בכמחצית מאשר אצל האמריקני הממוצע. אצל בני ההוּנזה בסין, הקבוצה בעלת תוחלת החיים הארוכה ביותר שם, צריכת החלבון מהחי עומדת רק על 1.5% מכלל החלבון.

נמצא גם קשר ישיר בין בעיות משקל יתר וצריכת מזונות מהחי העשירים בשומן רווי. נמצא שמשקלם של אמריקנים אשר צורכים בשר גדול בכ-10 ק"ג בממוצע משל אמריקנים צמחונים.

הטופו שלנו מכיל 8% שומן מהצומח ומתוכו רק 1.3% שומן רווי. 80% מהשומן הכולל הוא בלתי רווי, וגבוה בתכולת האומגה-3 שלו (36 מ"ג שהם 15% מהכמות המומלצת ביום) ובלציטין.

לשם השוואה, בשר בקר מכיל 48% שומן רווי מכלל השומנים, רק 47% מהשומן בלתי רווי, ותכולת אומגה-3 זניחה (כ- 0.012 מ"ג).


עשיר במינרלים וויטמינים

טופו הוא מקור מצוין לסידן, מינרל חשוב הדרוש לבניית שיניים ועצמות, ואשר בד"כ חסר בתזונת אנשים אשר לא אוכלים מוצרי חלב. טופו מכינים באמצעות קלציום כלוריד או קלציום סולפאט, מלחים חיוניים לגיבוש מוצקי חלב הסויה. טופו טבעי מכיל כ-25% יותר סידן מחלב; 200 ג' טופו טבעי מכיל כ-55% מכמות הסידן המומלצת, ו-200 ג' טופו מועשר בסידן מכיל אף 80% מכמות הסידן היומית המומלצת!

טופו הוא מקור טוב גם לברזל, נחושת, זרחן, אשלגן, קבוצת הויטמינים B ו-E.


מזון טבעי -משפר בריאות

בניגוד למזונות עתירי חלבונים אחרים, הטופו הוא אלקליני – בסיסי, תכונה אשר משפרת ומאריכה חיים (עוד על יתרונות תזונה אלקלינית -בעתיד).

למספר הולך וגדל של אנשים שעוברים לתזונה צמחונית, הטופו הוא פתרון מובן מאליו להמשך אספקה של חלבון איכותי.

נקי מכימיקלים וטוקסינים: עובדה ידועה היטב היא שבשר בעלי חיים צובר בתוכו כל מה שמגיע ממזונם: מתכות כבדות, חומרי הדברה והורמונים. בקר, דגים ועופות מכילים חומרי הדברה בכמות של פי 20 מאשר בקטניות ומוצרי חלב- פי 4.5.

יתרונות נוספים: מחירו נמוך והניצולת מקסימלית- אין שאריות שזורקים לפח (עור, עצמות וסחוס).

קלות ההכנה של טופו היא רבה לאין שיעור מכל מתכון אחר; מתכונים בהמשך.

גיוון- מגוון המוצרים מטופו ומסויה, מאפשרים לנו להנות מיתרונות המוצר בדרכים רבות, ולמעשה ניתן להתאימו לכל סגנון בישול, הטופו מאמץ אליו בשמחה את כל הטעמים.

אין תגובות:

פרסום תגובה